Thursday, September 12, 2013

ျမန္မာ့မီးရထားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆြဲမႈကို အဆင့္ျမႇင့္တင္သည့္ အေနျဖင့္ RBE အဲကြန္းရထားကို ေအာက္တုိဘာလတြင္ စတင္ေျပးဆြဲေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း

  ျမန္မာ့မီးရထား (ေအာက္ျမန္မာျပည္)မွ လက္ေထာက္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ိဳးက ေျပာၾကားသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆြဲမႈသည္ တစ္ေန႔လွ်င္၂၁ စင္း ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိသည္။ ၁၄ စင္းမွာ ၿမိဳ႕ပတ္ ဆင္ေျခဖံုးရထား အမ်ိဳးအစား မ်ားျဖစ္ၿပီး က်န္ခုနစ္စင္းမွာ ႐ုိး႐ုိး RBE အမ်ိဳးအစားမ်ား ျဖစ္သည္။ အဆုိပါ ရထားတြဲမ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္တင္သည့္ အေနျဖင့္ ဧၿပီလမွ စတင္၍ ၿမိဳ႕ပတ္ ဆင္ေျခဖံုးရထား ၁၄ စင္းကို အထူးတြဲဆုိင္း တစ္တြဲစီ လစဥ္တပ္ဆင္ေပးခဲ့ရာ စက္တင္ဘာ ၁၀ ရက္က ေနာက္ဆံုး အၿပီးသတ္ တပ္ဆင္ေပးႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိသုိ႔ အထူးတြဲဆုိင္းမ်ား တပ္ဆင္ေပးမႈကို ျပည္သူမ်ားက ေက်နပ္ႏွစ္သက္ၾက၍ တြဲဆုိင္းမ်ား ထပ္မံတပ္ဆင္ေပးရန္ ေတာင္းဆုိမႈ မ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ ယခုအခါ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားကို ကမာၻ႕ႏိုင္ငံမ်ားကဲ့သို႔ ျပည္သူမ်ားသြားလာမႈ အဆင္ေျပလြယ္ကူေစရန္ႏွင့္ လူတန္းစားမေရြး ခရီးသြားမ်ား အဆင့္ျမင့္ျမင့္ျဖင့္ စီးနင္းႏုိင္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍  လာမည့္ ေအာက္တုိဘာလတြင္ RBE အဲကြန္း ရထားတစ္စင္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ မၾကာမီထပ္မံ စတင္ေျပးဆြဲေပးေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ “ဒီရထားကို စတင္ေျပးဆြဲေပးဖုိ႔ ရည္ရြယ္တာကေတာ့ အခုအခါမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဟာ လူေနထူထပ္ မ်ားျပားလာသည့္အေလ်ာက္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီး ခရီးသည္ေတြကလည္း တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ပိုမ်ားလာပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ဝယ္ထားတဲ့ ဒီ RBE အဲကြန္း ရထားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆြဲဖုိ႔ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ခုေနာက္ပိုင္းမွာ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြကို ျပည္ပႏုိင္ငံျခားသားေတြ ပိုစီးလာတာ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ကားလမ္းေတြကပိတ္ၿပီး လမ္းေတြက က်ပ္တာလည္းပါတယ္။ ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆြဲေပးတဲ့ မူအတုိင္း ေစ်းႏႈန္းကို သက္သက္သာသာနဲ႕ ေျပးဆြဲေပးမွာပါ။ ေစ်းႏႈန္းကိုေတာ့ အခုခ်ိန္ထိ မသတ္မွတ္ရေသးပါဘူး” ဟု ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ိဳးက ထပ္မံရွင္းျပသည္။ အဆုိပါ RBE အဲကြန္းရထားသည္ မၾကာမီက စတင္ေျပးဆြဲေပးသည့္ ရန္ကုန္-က်ိဳက္ထို- ရန္ကုန္ ကဲ့သို႔ ရထားမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး လူစီးတြဲသံုးတြဲပါ၍ တြဲေခါင္းႏွစ္တြဲ ပါမည္ျဖစ္သည္။ အဲကြန္းရထားျဖစ္သျဖင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို တင္ေဆာင္ခြင့္ျပဳမည္ မဟုတ္သည့္အျပင္ ခံုမဲ့စီးျခင္းကိုလည္း ခြင့္ျပဳေပးမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆုိပါ ရထားသည္ တြဲဆုိင္းတစ္တြဲလွ်င္ အဲကြန္းေလးလံုးစီ ပါရွိမည္ျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္ပိုင္းတြင္လည္း အဲကြန္းပိုင္းဆုိင္ရာႏွင့္ စက္ေခါင္းပိုင္ဆုိင္ရာမ်ားအတြက္ အပိုအင္ဂ်င္တစ္လုံးစီ ပါဝင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ ျမန္မာ့မီးရထားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ား အဆင္ေျပစြာျဖင့္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ သတ္မွတ္သည့္ အခ်ိန္မွန္ေရာက္ေအာင္ သံလမ္းခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကိုလည္း ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ ေဆာက္လုပ္ေပးသြားမည္ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ကားလမ္းကူးဂိတ္ ၂၅ ခုရွိၿပီး အဆုိပါဂိတ္မ်ားကုိ အဆင့္ျမႇင့္တင္သည့္အေနျဖင့္ ေအာ္တုိဂိတ္မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ရန္ JICA ၏ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ အဆင့္ျမႇင့္တင္မည့္ အစီအစဥ္ တစ္ရပ္တြင္ ပါဝင္ထည့္သြင္းထားေၾကာင္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ""  

http://pktkmk.blogspot.com/?m=1

No comments:

Post a Comment